تغذيه اي هدفمند داشته باشيد!
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

تغذيه اي هدفمند داشته باشيد!

اين عقيده و اين ايده باطل که اگر پس از هر وعده غذايي که مي خوريد احساس سنگيني و پر بودن در معده به انسان دست ندهد تغذيه ناقص است طرز فکر مردودي است که به نوعي شکم باره گي و پرخوري ورزشکاران و انسان هاي عادي را توجيه کرده و در ذهن برخي از ورزشکاران رشته هاي قدرتي نيز از دير باز جا افتاده است. تغذيه ورزشي الزاما به معني پرخوري و يا انباشته کردن شکم در هر وعده غذايي که مي خوريد نيست.
هدف از تغذيه در ورزشي که شما انجام مي دهيد به جز سلامتي، افزودن بر حجم و سايز عضلات بوده و هدف از غذا خوردن در موارد عادي نيز شايد لذت بردن از طعم و مزه غذا باشد اما در هيچ جاي دنيا نمي توان کساني و يا اقوامي را پيدا کرد که عقلي سليم داشته و تنها و تنها براي پر کردن شکم خود نيز غذا بخورند.
اين که در تغذيه ورزشي تنها و تنها پر کردن شکم و پرخوري را عامل اصلي موفقيت بدانيم اشتباه بزرگي بوده است که بسياري از ورزشکاران رشته هاي قدرتي و مخصوصا وزنه برداران سنگين وزن و وزنه برداران قدرتي بسياري را به نا کجا آباد چاقي روانه کرده است.
کج فهمي در مورد مسائل تغذيه و يا تمرين در ايران به قدري عميق ريشه دوانده است که انسان با ديدن برخي موارد حتي تا به مزر شاخ در آوردن نيز پيش مي رود. چندي قبل با يک وزنه بردار قدرتي بر خورد کردم که متعاقب شنيدن اين موضوع که خوردن ميوه با پوست مفيد تر و سازنده تر است، انار را با پوست مي خورد و تازه پوست انار ديگران را نيز به روز هم که شده مي بلعيد!
حتما شما نيز با ورزشکاراني روبرو شده ايد که همانند اسب آبي هر آنچه را که دم دست خود ببينند مي بلعند و انباشته شدن چربي را نيز به غلط افزايش حجم عضلاني تلقي کرده و از اضافه شدن وزن و از پيشرفتي هم که دارند احساس خشنودي و رضايت کرده و به مربي خود نيز از اين بابت تبريک مي گويند!
هدف اصلي شما از پرداختن به ورزش افزايش حجم و يا افزايش وزني نيست که در نتيجه انباشته شدن چربي در بدن به وجود آمده باشد. بازوي برخي از ورزشکاران را حتما ديده ايد که همانند لوله پوليکاي 20 اينچي قطور و صاف و يک دست بوده و نشاني از ورزيدگي و زيبايي در خود ندارد و حتما ورزشکاراني را هم در محيط تمرين به عينه مشاهده کرده ايد که در زير لباس براي خود ابهت و برو بيايي دارند و اما زماني که در محيط تمرين *** مي شوند همانند فوک، وارفته و شل و ول ديده و يا همانند ستون هاي سنگي صاف و عاري از خط و خطوط هستند.
در صورتي که واقع بين باشيم و تفاوت بين عضله و حجم بي کيفيت را به درستي متوجه شويم هرگز اشتباهي که ديگران در مورد تغذيه مرتکب مي شوند را مرتکب نمي شويم.

تغذيه دوران حجم اگر چه بايد مملو از مواد مغذي بوده و کالري مصرفي روزانه در اين دوره نيز بايد اندکي بيش از نياز روزانه انسان باشد اما اين همه هرگز به اين معني نخواهد بود که شما در دوران حجم تا مي توانيد چربي در بدن ذخيره کنيد و پس از پايان دوره نيز براي از بين بردن همان حجم ناشي از انباشته شدن چربي که براي به دست آوردن آن کلي هزينه متحمل شده و کلي نيز سينه مرغ و کنسرو و استروئيد حيواني و انساني و انسولين و ... حرام کرده ايد متحمل هزينه هاي سنگين چربي سوزها و دوره هاي کات شده و انرژي و وقت خود را صرف از بين بردن چيزي بکنيد که به دست خود در بدن ذخيره کرده ايد.
انباشته شدن چربي در بدن و گم شدن خط و خطوط در دوران حجم اگر چه مسئله اي است که نمي توان از آن پرهيز نمود اما انباشته شدن اندک چربي به همراه افزوده شدن به حجم واقعي عضلات در بدن با تل انبار شدن بي حد و حصر چربي در بدن که در نتيجه رژيم هاي غلط غذايي در دوران حجم در بدن ورزشکاران ايراني انباشته مي شود زمين تا آسمان تفاوت دارد.
تغذيه اهرمي قدرتمند در دستان آدمي است تا به وسيله آن بدن خود را به هر شکل و ترتيبي که خود مي پسندد شکل دهد. اينکه معده خود را به رگبار غذاهاي گوناگون بسته و خود نيز انتظار افزايش حجم مطلوب عضلاني را داشته باشيم کمي تا قسمتي ابري بوده و با عقل سليم آدمي مغايرتي اساسي دارد.
در صورتي که از خواص مواد غذايي گوناگون اطلاع درستي داشته و از اصول علم تغذيه نيز آگاهي نسبي داشته باشيد ديگر براي برآورده کردن انتظارات خود از تمرينات هوازي و يا بي هوازي که براي آب کردن چربي هاي زايد بدن و يا براي افزودن بر حجم عضلاني خود آنها را انجام مي دهيد ديگر نيازي به مصرف چربي سوز و و دار و استروئيد نخواهيد داشت.
به جرات مي توانم بگويم که سيستم مربيگري در ايران که نشات گرفته و برخاسته از متدها و روش هاي سنتي و ديمي پوسيده حاکم بر ورزش هاي قدرتي در اين کشور است، اگر از قدرت واقعي تغذيه در ورزش آگاهي کامل مي داشت امروزه مصرف استروئيد و کلن بوترول در چنين سطح گسترده اي در کشور و در بين ورزشکاران رشته هاي قدرتي و حتي در بين مردان و زناني که تنها براي رسيدن به تناسب اندام نسبي و براي آب کردن چربي هاي زايد خود تمرين مي کنند رواج پيدا نمي کرد.
اينکه مسير سر راست و مستقيم را رها کرده و براي خوردن لقمه آن را دور سر بچرخانيم يکي از صدها عمل عجيب و غريبي است که در بين ورزشکاران و مردم ما به فراواني ديده مي شود. ورزشکار رشته پرورش اندام چرا بايد در دوره حجم آنچنان چربي قطور و حجيمي در اطراف شکم و پهلوها انباشته کند که براي آب کردن آن در دوره هاي کات به جز رژيم و تمرين هوازي مجبور به استفاده از داروهاي مضر چربي سوز نيز بشود؟
منظور از هدفدار بودن تغذيه اين است که تغذيه را به خدمت گرفته و از آن براي رسيدن به هدفي که داريم استفاده کنيم. اين که معده خود را کاملا در اختيار **** مارکت و خوار و بار فروشي محل و يا مکمل فروشي جعفر کول و دارو استروئيد فروشي اصغر کلمن قرار دهيم چيزي به جز ناکامي و يا کاميابي لحظه اي و مقطعي به چنگ نخواهيم آورد.
ورزشکار ايراني که در دوره حجم از اين طرف بام مي افتاد در دوره هاي کات نيز از طرف ديگر بام پرت مي شود. محروم کردن بدن از غذا در دوران کات نيز يکي از صدها اشتباهي است که ورزشکاران ايراني در دوره هاي کات آن را مرتکب شده و حتي اين روش را براي ديگران نيز تجويز مي کنند.
در دوره هاي کات بيشترين تمرکز شما بايد بر روي ورزش ها و تمرينات هوازي بوده و از تعذيه تنها به عنوان عاملي کمکي براي تشديد فرايند چربي سوزي در بدن استفاده کنيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 661
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 669
بازدید ماه : 2614
بازدید کل : 642977
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل